Pb 95
  ON
  Lpg
 
  USD
  EUR
  CHF
 
Google
Baza firm
Wiadomości
Ogłoszenia
Nieruchomości
Motoryzacja
Menu Online
   
Kategoria: Aktualności
Ser na miarę srebra
Rozmiar tekstu: A A A
Stolper Jungchen - Słupski Chłopczyk, ser typu camembert zdobył nagrodę podczas Srebrnej Mlecznej Rewii 2008 w Gdańsku, która odbyła się podczas ostatnich Międzynarodowych Targów Gdańskich. Podczas mlecznej rewii zaprezentowało się w sumie 60 firm z kraju i z zagranicy.

?Receptura sera pochodzi jeszcze sprzed wojny. Ser, był jednym z bardziej rozpoznawalnych produktów na Pomorzu. Słupski Chłopiec szybko zyskał sobie znakomitą markę w całych Niemczech, co spowodowało, że stanowił aż 75 proc. produkcji serów słupskiej mleczarni - Molkereigenosseschaft Stolp G.m.b.H. Ponad 50 proc. wyprodukowanego sera odbierała stolica Niemiec. Na światowej wystawie ?EXPO 1927? w Paryżu, słupski produkt uzyskał Złoty Medal i Krzyż Zasługi. Pod koniec lat dwudziestych minionego wieku serek stał się tak znany, że na kartkach pocztowych ze Słupska zastąpił najbardziej znanego wówczas słupszczanina - Heinricha von Stephana, twórcę światowego systemu pocztowego i pocztówki.

- Recepturę na ser oraz prawo do używania nazwy handlowej uzyskaliśmy od bawarskich spadkobierców producenta - informuje Mariusz Smoliński, rzecznik prasowy prezydenta. - Z praw tych Miasto Słupsk może udzielać licencji na produkcję tego towaru do 23 marca 2014 roku.

Produkcji sera podjął się zakład mleczarski z Zielinia, który został teraz doceniony na targach.

- Bardzo cieszymy się, że nasz produkt został dostrzeżony, tym bardziej że konkurowaliśmy z największymi potęgami w branży mleczarskiej - mówi Jadwiga Kazubska, współwłaścicielka firmy.
 
» Oryginalna treść artykułu znajduje się tutaj. «
 
 

Informacje na temat artykułu:
autor:Marcin Kamiński
Źródło:POLSKA Dziennik Bałtycki
data dodania:2008-05-07
wyświetleń:2709

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualnie On-Line: 6 Gości