|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Kolejarze zakończyli liczenie pasażerów
Rozmiar tekstu: A A A
Kilka dni temu w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej zakończono badania ankietowe, które mają pomóc kolejarzom ułożyć lepszy rozkład jazdy. Przepytano kilka tysięcy pasażerów, a dokładne wyniki badań poznamy po Nowym Roku. - Badania prowadzone były na wszystkich trasach obsługiwanych przez naszą spółkę - wyjaśnia w komunikacie Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy PKP SKM w trójmieście. - Każdy ankieter posiadał widoczny identyfikator, dzięki czemu podróżni nie powinni mieć obaw podczas udzielania im informacji.
Same badanie jakiemu poddawani byli pasażerowie nie było długie, ani skomplikowane. Do podróżnego podchodził ankieter i zadawał kilka pytań. Trzeba było odpowiedzieć dokąd jedziemy, jaki mamy rodzaj biletu, zastosowanej zniżki oraz jaka jest cena tego biletu. Badania ankietowe nie są nowością na PKP. Podobne ankiety robią od lat PKP Intercity a także PKP Przewozy Regionalne. Na podstawie wyników takich badań, Urząd Marszałkowski zatwierdza proponowane przez kolejarzy godziny odjazdów pociągów.
- Musimy wiedzieć czy czasem zamiast ludzi nie wozimy powietrza - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski, specjalista d/s transportu kolejowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. - Dotujemy pociągi pasażerskie trzech przewoźników - Szybkiej Kolei Miejskiej, Przewozów Regionalnych i PCC Arriva. Każda z tych firm musi co jakiś czas przedstawiać nam wyniki badań zapełnienia pociągów.
Jedynie kolejarze z PCC Arriva, która obsługuje na Pomorzu trasy z Chojnic do Tucholi z Czerska do Laskowic Pomorskich, nie muszą posługiwać się ankieterami, aby wiedzieć ilu mają podróżnych.
- Jako jedyny przewoźnik kolejowy w Polsce, wyposażyliśmy każdą drużynę konduktorską w elektroniczne terminale do sprzedaży biletów - wyjaśnia Paweł Pleśniar, specjalista d/s rozkładów jazdy w PCC Arriva. - Dzięki temu możemy z urządzenia pobrać wydruk raportowy i podliczyć ich wyniki. Dane są też od razu wprowadzane do systemu, dzięki czemu na bieżąco mamy informacje, jakie ilości pasażerów korzystają z poszczególnych połączeń. To pozwoli w przyszłości na lepsze ułożenie rozkładu jazdy.
Same badanie jakiemu poddawani byli pasażerowie nie było długie, ani skomplikowane. Do podróżnego podchodził ankieter i zadawał kilka pytań. Trzeba było odpowiedzieć dokąd jedziemy, jaki mamy rodzaj biletu, zastosowanej zniżki oraz jaka jest cena tego biletu. Badania ankietowe nie są nowością na PKP. Podobne ankiety robią od lat PKP Intercity a także PKP Przewozy Regionalne. Na podstawie wyników takich badań, Urząd Marszałkowski zatwierdza proponowane przez kolejarzy godziny odjazdów pociągów.
- Musimy wiedzieć czy czasem zamiast ludzi nie wozimy powietrza - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski, specjalista d/s transportu kolejowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. - Dotujemy pociągi pasażerskie trzech przewoźników - Szybkiej Kolei Miejskiej, Przewozów Regionalnych i PCC Arriva. Każda z tych firm musi co jakiś czas przedstawiać nam wyniki badań zapełnienia pociągów.
Jedynie kolejarze z PCC Arriva, która obsługuje na Pomorzu trasy z Chojnic do Tucholi z Czerska do Laskowic Pomorskich, nie muszą posługiwać się ankieterami, aby wiedzieć ilu mają podróżnych.
- Jako jedyny przewoźnik kolejowy w Polsce, wyposażyliśmy każdą drużynę konduktorską w elektroniczne terminale do sprzedaży biletów - wyjaśnia Paweł Pleśniar, specjalista d/s rozkładów jazdy w PCC Arriva. - Dzięki temu możemy z urządzenia pobrać wydruk raportowy i podliczyć ich wyniki. Dane są też od razu wprowadzane do systemu, dzięki czemu na bieżąco mamy informacje, jakie ilości pasażerów korzystają z poszczególnych połączeń. To pozwoli w przyszłości na lepsze ułożenie rozkładu jazdy.
Informacje na temat artykułu:


autor: | Adam Sito |
Źródło: | POLSKA Dziennik Bałtycki |
data dodania: | 2007-12-27 |
wyświetleń: | 2728 |

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 6 Gości